Телевизия Алфа вече няма да е собственост на партия Атака
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Телевизия Алфа вече няма да е собственост на партия Атака

На заседанието си тази сряда Съветът за електронни медии (СЕМ) пререгистрира телевизия "Алфа". Собствеността на канала вече няма да е партия "Атака" (лицензът е издаден на името на формацията на Волен Сидеров - бел. ред.), а е прехвърлена на "Фондация Алфа 2018". Досега "Алфа" бе прецедент на пазара, като единствената медиа, собственост на политическа партия. Дори регистрираната наскоро телевизия на БСП - Българска свободна телевизия, според регистъра на медийния регулатор е собственост на "Фондация Дума".

Председателя на СЕМ София Владимирова обясни пред "Капитал", че "Алфа" вече няма да е обществен доставчик както досега, а търговски. "Смятам, че тази промяна е за добро", коментира Владимирова. "Алфа" бе регистрирана като обществен телевизионен оператор с информационен и образователен профил. Каналът много често бе обект на мониторинг от СЕМ и е била неколкократно санкционирана за език на омразата и етническа нетолерантност.



Поради факта, че досега лиценза на "Алфа" бе собственост на "Атака", каналът бе най-непрозрачният. В отчета за финансите на партията от последните три години няма никакви числа, които могат да подскажат, че се отделят пари за медиата, за разлика от 2012 г. например, когато е записано, че около 605 000 лв. са отишли за нея. "Алфа" не беше регистрирана и в Сметната палата за последните парламентарни избори като доставчик на услуги, т.е. официално не е получила средства за кампанията.

След пререгистрирането на телевизията би трябвало тази непрозрачност да отпадне и вече да бъде по-ясно откъде идват потоците на финансиране в медиата с подчертано проруска ориентация.

Каналът "Алфа" започна да излъчва програмата си с двумесечно забавяне през октомври 2011 г. след няколко отказа за регистрация от СЕМ. "Атака" обявява старта на собствена телевизия в края на 2009 г. след оттеглянето на подкрепата от телевизия СКАТ на Валери Симеонов, която излъчва предавания на партията. През 2012 г. се завръща на екран дискусионното студио на Волен Сидеров – "Атака", което до 2009 г. се излъчва от СКАТ.



Коментари