Обаянието на Майстора е в Бургас (снимки)
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Обаянието на Майстора е в Бургас (снимки)

Първата за годината изложба на Бургаската художествена галерия(Синагогата) "Петко Задгорски" бележи и първото мащабно представяне на творби на Владимир Димитров - Майстора в Бургас.

Няма налично описание.

Поводът е 141-ата годишнина от рождението на художника на 1-ви февруари.

Експозицията включва 43 отбрани произведения на Майстора от различни периоди. Четири от тях са част от фонда на галерията в морския град, а останалите са селектирани от колекциите на художествените галерии в Ямбол, Сливен, Стара Загора и Казанлък.

"Началото е дадено, заслужава си. Експозицията ще е до началото на март. Майстора освен с присъщото си творчество, е известен и с военните си рисунки, които той прави по време на Балканската война и Първата световна война. Там рисува войниците в окопите и е бил изключително точен към събитията“, каза кметът Николов.

"Тук в експозицията има картини от почти всичките му периоди, както и доста рисунки с подготвителни замисли за картини, които Майстора прави след време“, обясни Георги Динев, директор на Бургаската художествена галерия "Петко Задгорски".

Той посочи още, че изложбата представя няколко негови цикъла – за българската жена, за работещите селяни и хората, които обичат земята и природата, цикъл пейзажи, както и голям цикъл сватби, който е представен с една-единствена творба – ескиз със заглавие "Свекърва“.

"В Истанбул той прави и един много сериозен цикъл акварели, но в експозицията тук те са представени също само с една-единствена творба“, допълни Динев.

Изложбата представя също два негови автопортрета, правени в различни периоди, както и портрет на неговата майка. Творбите от фонда на бургаската галерия са едни от най-популярните картини на Майстора, които редовно участват и заемат централно място в други изложби из страната.

Това са "Девойка (Боянка)“, наричана още "Момичето с ябълките“, както и картините 'Момче“ и "Вечеря“ от 30-те години на миналия век.





Коментари